• banner_salescup
  • chipfactory
  • sbb_customerdrive.fw
  • sbb_10geboden
  • sbb_klantergerjeniet
  • sbb_libra
 
     
 
 

Customer service game

Spelenderwijs leren omgaan met klanten

De Customer Service Game© is een speelse manier om persoonlijk te ervaren wat klanten belangrijk vinden. In deze business game dompelen we de deelnemers onder in een nieuwe omgeving, zodat oude patronen losgelaten kunnen worden en iedere deelnemer op gelijke voet begint.

In deze nieuwe omgeving leren de deelnemers spelenderwijs belangrijke lessen over het ontdekken van de behoeften van de klant en het voldoen aan klantwensen. Ook onderwerpen als het afhandelen van klachten en het samenwerken met andere afdelingen komen aan de orde.

Succesvol omgaan met klanten

Belangrijke thema’s zoals klantvriendelijkheid, klantgerichtheid en proactiviteit vormen de rode draad door deze game. Het gaat vooral om de beleving en elke deelnemer gaat dan ook actief aan de slag.

De speelse opzet garandeert een actieve betrokkenheid, grote dynamiek en veel hilariteit.

Nadruk op de eigen verantwoordelijkheid

In deze business game ligt de nadruk op het eigen handelen en de eigen verantwoordelijkheid. Wat werkt er? Wat werkt er niet? Wat kun je zelf beter doen? De deelnemers krijgen op een leuke manier feedback van de klanten. Daardoor kunnen ze tijdens het spel hun aanpak al veranderen en ervaren wat het beste werkt.

Hiermee stimuleren we belangrijke vaardigheden als het stellen van de juiste vragen, nakomen van je beloftes en pro­ actief handelen. Om de leerervaring te vergroten krijgt iedere deelnemer de kans om te ervaren wat het is om klant te zijn.

Klantervaring

Een geweldige ervaring!
“We hebben deze game ontwikkeld om klantcontactmedewerkers op een speelse manier hun klantgerichtheid en klantfocus te laten vergroten. De combinatie van serieuze leerervaring met een speelse werkvorm biedt hen een geweldige ervaring die lang bijblijft”.

Is deze game geschikt voor ons?

Wil je klantgerichtheid op een speelse manier onder de aandacht brengen? Dan is deze training precies wat je zoekt. Of je nu uit het bedrijfsleven, overheid of non-profit komt, of je baliemedewerker bent of in een customer contact- center werkt, deze game geeft een bijzondere ervaring.

De Customer Service Game© is ook geschikt om met grote groepen te spelen. Een geschikte ruimte en drie uur tijd zijn het enige dat nodig is. Wij zorgen voor de rest.

Kruip in de huid van de klant

In deze game geven we de deelnemers de kans om in de huid van een klant te kruipen. Dat geeft een verfrissende kijk op het omgaan met klanten.

Meer dan een spel

De Customer Service Game© is meer dan een spel. We creëren een actieve leerervaring die door het speelse karakter diep doordringt. Deelnemers geven en ontvangen tijdens de game direct feedback. Hierdoor ervaren deelnemers aan den lijve wat effectief is in het omgaan met klanten.

Klantgerichtheid van theorie naar praktijk

Aan deze training liggen klantgerichtheidsconcepten ten grondslag uit theorieën zoals de first call resolution, end-to-end responsibility en kennismanagement. De ervaringen uit de Customer Service Game© vormen een uitstekende basis om met medewerkers dieper op deze onderwerpen door te gaan. Vraag ons naar de mogelijkheden!

Stimuleren van klantgerichte competenties

Klantgerichtheid is in deze game de sleutel om succesvol te zijn. Net zoals dat in het echte leven het geval is. Deze game activeert competenties die ook in organisaties zeer gewenst zijn:

  • Grondiginventariserenvanwensenenbehoeftenvanklanten(devraagachterdevraag)
  • Aandachtigluisterenendeklanthetgevoelgevendatdezegehoordwordt(empathischvermogen)
  • Vanuitdeklantdenkenenanticiperenopdebehoeftenenwensenvanklanten(proactiefhandelen)
  • Verantwoordelijkheidnemenenklantvragenzosnelmogelijkoplossen(firstcallresolution)
  • Bijhoudenenvastleggenvanklantcontacten(effectieveklantcontactregistratie)
  • Ervoorzorgendatdeklanttevredenisendesgewenstextraserviceverlenen(klantfocus)

Kwaliteit

Onze games zijn van hoge kwaliteit. Dat geldt zowel voor de speltechnische en didactische opzet, voor de look­and­ feel van het spelmateriaal en voor de ervaring van onze spelleiders. Wij stellen je ook graag in staat om een van onze games mee te maken alvorens definitief te beslissen. Vraag ons naar de mogelijkheden.

Don’t think it’s a game when we play with your company!

Interesse?

Spreekt deze game je aan? Neem dan vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden af te stemmen. Speciale wensen? Wij denken graag mee. Vraag ons gerust naar onze ervaringen en suggesties.

 

download the whitepaper

vraag online vrijblijvende offerte

bel ons

social - linkedin
 
 
     
 
 
© De Servicetrainer / www.deservicetrainer.be // info@deservicetrainer.be * website by bthere.be
 
 
Klant erger je niet - schrijf je in voor de gratis sessie op 13 november 2014