• banner_salescup
  • chipfactory
  • sbb_customerdrive.fw
  • sbb_10geboden
  • sbb_klantergerjeniet
  • sbb_libra
 
     
 
 

De 10 geboden van klantgerichtheid

Goed Klantrelatiemanagement draait slechts om 1 vraag :
"Welke ervaring wil je als organisatie je klanten bezorgen?"

Colin Shaw (customer experience goeroe)

"De 10 geboden van klantgerichtheid"

tien geboden van klantgerichtheid"De 10 geboden van klantgerichtheid" is een hyper-interactieve en uptempo impro-workshop waarbij 3 maffe improvisatieactrices uw mensen meenemen in de wereld van de klant(gerichtheid) via herkenbare 'real life' situaties, grappige sketches, beelden en vooral veel 'klantgerichte' improvisatie.
Dit is GEEN klassiek toneelstuk. Uw mensen zijn de show. Op die manier worden ze maximaal betrokken en ervaren zij zelf de gevolgen van hun gedrag (spiegeleffect) wat ervoor zorgt dat zij de boodschap accepteren en onthouden.
"De 10 geboden van klantgerichtheid" vormen de rode draad door het geheel en vormen de basis van een gemeenschappelijke interne en externe 'klantentaal' wat ervoor zorgt dat de klantervaring consequent en herkenbaar wordt.
De 10 geboden zijn gebaseerd op onze eigen ervaring en expertise, op de meest toonaangevende en inspirerende werken over dit thema en op een grote dosis GBV (Gezond Boeren Verstand)

Uw resultaat

  • Intense ervaring met hoge 'fun'factor
    Uw mensen worden door onze acteurs in de schoenen van de klant geplaatst. Ze ervaren de boodschap trekken voor zichzelf de nodige conclusies. Dit zorgt voor een veel intensere leerervaring dan het bijwonen van een klassieke presentatie.
  • Hoog leereffect in veilige setting
    De improvasitie aanpak zet uw medewerkers in de boodschap. Ze spelen zelf de klant of worden geconfronteerd met een collega of actrice in de rol van klant. Uw mensen doen ervaringen op waar ze nog lang over napraten.
  • De drie ervaren actrices zorgen voor een veilige setting waarin eenieders persoonlijkheid wordt gerespecteerd.
  • Hoge aanvaardingsfactor (buy in)
    Tijdens de improvisatiemomenten gaan de teamleden elkaar zelf sturen en bijsturen. Dit maakt de aanvaardingsfactor voor uw boodschap vele malen sterker dan in een klassieke 'topdown' aanpak. Op die manier wordt uw doelstelling op een speelse manier gerealiseerd en wordt een belangrijke basis gelegd voor eventuele verdere trajecten.
  • Teameffect
    Het samen improviseren zorgt voor een mix van intensiteit en humor die de mensen uit uw teams nog dichter bij elkaar brengt en verschillende departementen beter leert samenwerken.
  • Eén taal, één identiteit
    De 10 geboden vormen een universele kapstok waardoor iedereen binnen uw organisatie dezelfde taal spreekt en dezelfde identiteit uitstraalt. Uw klanten ervaren een uniforme en consistente klantenervaring.

Resultaatstgebieden

  • Deze impro-workshop is bij uitstek geschikt ….
  • als kick off voor een trainings- of verander traject rond klantgerichtheid
  • als 'stand alone' om bewustzijn zijn rond klantgerichtheid te creëren
  • om klantgerichtheid nog steviger te verankeren
  • als variant op de klassieke jaarlijkse 'refresh' momenten
  • als onderdeel van een bedrijfsevent
  • om de samenwerking tussen afdelingen verder te verbeteren
  • om als management meer voeling te krijgen met de praktijk

Doelgroepen

Succesvol klantgerichte organisaties ademen klant op elk niveau. Deze impro-workshop is bedoeld voor iedereen in de organisatie van medewerker, over stafdiensten tot management, zowel in B2B als in B2C geörienteerde organsaties.
De "10 geboden van klantgerichtheid" aanpak zorgt voor een gemeenschappelijke taal en identiteit.

Toepassing

Impro-workshop "de 10 geboden van klantgerichtheid"
De impro-workshop "de 10 geboden van klantgerichtheid" wordt gespeeld voor groepen tot max. 30 personen duurt 75-90 minuten en wordt gefaciliteerd door 2 actrices.
Deze workshop kan ook worden gecombineerd met training in sessies van een halve dag tot een dag.

Maatwerk

U hebt een andere formule in gedachten? Improviseren is onze kracht, wij zoeken mét u naar oplossingen.

 

download the whitepaper

vraag online vrijblijvende offerte

bel ons

social - linkedin
 
 
     
 
 
© De Servicetrainer / www.deservicetrainer.be // info@deservicetrainer.be * website by bthere.be
 
 
Klant erger je niet - schrijf je in voor de gratis sessie op 13 november 2014