Terug naar overzicht

Omschrijving

"Hard to the targets, soft to the people" is de rode draad door deze speelse training.
 
Tijdens het business game Chip Factory ervaren de deelnemers zaken als het geven van corrigerende feedback, no selling, complimenteren,  delegeren, een moeilijke boodschap brengen, coaching gesprekken,... Tussendoor worden de nodige vaardigheden en competenties verder uitgediept.
 
Na deze training beschikt de de deelnemerover een toolkit waarmee hij vanaf dag 1 kan gaan verder bouwen aan een gelukkiger en dus performanter team dat voor hem door het vuur gaat en een nog grotere bijdrage levert aan het bedrijfsresultaat.

Zo gaat het er aan toe:

 

 

Leerdoelen

  1. Hoe communiceer ik met mijn medewerkers op een dusdanige manier dat de teamdoelstellingen worden gerealiseerd én de medewerkers tevreden en gemotiveerd zijn en blijven?
  2. Hoe geef ik corrigerende feedback?
  3. Hoe voer ik een coaching gesprek mét concreet resultaat?
  4. Hoe geef ik een moeilijk boodschap?
  5. Hoe delegeer ik een opdracht?
  6. Hoe vertaal ik een moeilijk bedrijfsbeslissing naar de medewerkers?
  7. Ken ik mijn medewerkers? En hoe gebruik ik deze kennis om hen op een gepersonaliseerde manier te benaderen?
  8. Hoe ga ik om met een medewerker die kritiek geeft?
  9. ....

Doelgroep

Iedereen die op een of andere manier mensen aanstuurt. Teamleiders, managers, projectleiders, etc....

 

Aanpak

  • Door het inzetten van de game based learning  methodologie zorgen we voor een integrale leerervaring waarin de verschillende elementen van het thema tegelijkertijd aan bod komen. (Dit in tegenstelling tot lineaire vormen van leren, waarbij steeds deelelementen worden gepresenteerd. Het nadeel van lineaire leerervaringen is dat ze in de praktijk vaak niet herkend worden of dat de toepassing te rigide is.)
  • Elke training start met het inventariseren van de individuele verwachtingen. In de training worden deze maximaal gekaderd binnen de algemene doelstellingen. Dit zorgt ervoor dat elke deelnemer met specifieke en individuele learnings naar huis gaat, direct toepasbaar in de eigen omgeving.
  • De Servicetrainer staat voor een zeer speelse en praktijk- en ervaringsgerichteaanpak. Learning by doing en learning by teaching zijn dan ook de dominante leervormen.
  • De combinatie van leren en fun zorgt positieve associatie met de leerdoelen waardoor het geleerde langer bijblijft.
  • De Servicetrainer is een ‘specialist’  in klantgerichtheid en leiderschapen kan dus terugvallen op jaren specifieke expertise en een veelvoud aan praktijkcases, uit het leven gegrepen.

Tijdsduur

volledige dag