Terug naar overzicht

Omschrijving

Steeds meer verwachten klanten en organisaties van service medewerkers dat ze meer commercieel gaan denken en handelen. Deze speelse training zorgt er op een speelse, praktijkgerichte en laagdrempelige manier voor dat je straks over de nodige tools en vaardigheden beschikt om deze uitdaging succesvol aan te gaan.

Onder meer via het business game “De Sales Cup” creëren we een veilige omgeving waar thema's als up- en crossselling, vragen stellen, omgaan met tegenwerpingen, features/benefits, closing the deal, etc... spelenderwijs aan bod komen. Tussendoor worden alle verschillende onderdelen verder uitgediept.

Na deze business game heb je ongetwijfeld een nieuw en positiever beeld van “sales” en ben je helemaal klaar om voor jezelf, je klant en je organisatie extra toegevoegde waarde te brengen.

 

Leerdoelen

  1. Kennis van en inzicht in basisprincipes van sales
  2. Wegwerken van angst en drempelvrees omtrent sales
  3. Opwekken van enthousiasme en motivatie rond sales
  4. Hoecreër ik meteen interesse : openingszinnen.
  5. Hoe creëer ik ‘verbinding’?
  6. Hoe detecteer ik behoeften?
  7. Hoe verkoop ik zonder te ‘pushen’
  8. Hoe ga ik om met tegenwerpingen van de klant?
  9. Hoe kom ik tot een resultaat : closing 
  10. Hoe communiceer ik over de prijs?
  11. .....
 

Doelgroep

Iedereen die in een serviceomgeving contact staat met klanten (intern en extern). Klantcontactmedewerkers, baliemedewerkers, vertegenwoordigers, binnendienstmedewerkers, consultants, techniekers bij de klant, ...

Aanpak

  • Door het inzetten van game based learning  methodologie zorgen we voor een integrale leerervaring waarin de verschillende elementen van het thema tegelijkertijd aan bod komen. (Dit in tegenstelling tot lineaire vormen van leren, waarbij steeds deelelementen worden gepresenteerd. Het nadeel van lineaire leerervaringen is dat ze in de praktijk vaak niet herkend worden of dat de toepassing te rigide is.)
  • Elke training start met het inventariseren van de individuele verwachtingen. In de training worden deze maximaal gekaderd binnen de algemene doelstellingen. Dit zorgt ervoor dat elke deelnemer met specifieke en individuele learnings naar huis gaat, direct toepasbaar in de eigen omgeving.
  • De Servicetrainer staat voor een zeer speelse en praktijk- en ervaringsgerichteaanpak. Learning by doing en learning by teaching zijn dan ook de dominante leervormen.
  • De combinatie van leren en fun zorgt positieve associatie met de leerdoelen waardoor het geleerde langer bijblijft.
  • De Servicetrainer is een ‘specialist’  in klantgerichtheid en leiderschapen kan dus terugvallen op jaren specifieke expertise en een veelvoud aan praktijkcases, uit het leven gegrepen.
 

Programma

volledige dag