Terug naar overzicht

Omschrijving

Kleur Je Klant geeft je inzicht in jouw eigen communicatiestijl,je krachten en je valkuilen zodat je jouw sterke punten nog beter en bewuster voor je klant, je eigen team en je organisatie kunt inzetten.

Na het spelen van deze game zullen jijzelf, je collega's én je klanten onmiddellijk het verschil voelen!

Tijdens ronde 1 ontdek je aan de hand van 4 kleuren* jezelf, wat jouw natuurlijk gedrags- en communicatiestijl is, alsook die van jouw collega's. Zelfkennis en samenwerking zijn immers de basisvoorwaarden voor een uitstekende klantenervaring!

(*methodologie gebaseerd op de jungiaanse principes zoals Disc, Insights, LIFO, ....)

In ronde 2 gaan we nog een stap verder : daar leer je herkennen wat de voorkeurstijl is van je klant, zodat je jouw communicatiestijl kan aanpassen. Op deze manier kan je net die vaardigheden aanwenden die voor jouw specifieke interne of externe klant op dat moment het beste resultaat geven, met respect voor je eigen voorkeurstijl. Persoonlijke service en verbinding maken met je klant krijgt een nieuwe dimensie!

In ronde 3 gaan we pas echt aan de slag. De deelnemers gaan nu echt het gesprek aan. Ze herkennen daarbij de gedragstijl van hun gesprekspartner én proberen hun communicatie aan te passen, altijd vanuit hun eigen persoonlijkheid.

Na elke ronde is er een reflectiemoment waarin we onderlinge feedback  uitwisselen, verbeterkansen detecteren en conclusies trekken.

Na het spelen van deze game zal het contact met je klanten en collega’s nooit meer hetzelfde zijn!

 

 

Leerdoelen

  1. Inzicht in het eigen voorkeursgedrag
  2. Inzicht in het voorkeursgedrag van je interne en externe klanten, je prospecten, etc...
  3. >Bewustwording van je eigen opportuniteiten en valkuilen in de communicatie naar je interne en externe klanten, je prospecten, ....
  4. Tips en adviezen om je natuurlijke sterktes te maximaliseren en je valkuilen te vermijden.
  5. Leren herkennen van de voorkeurstijl van je gesprekspartners dwz. prospecten, je interne en externe klanten, ....
  6. Leren hoe nog meer verbinding te maken met je interne of externe klant of je prospect door te schakelen in jouw set aan vaardigheden.  Dit in functie van je verschillende gesprekspartners.
  7. ....

 

Doelgroep

Iedereen die in contact staat met klanten (intern en extern). Klantcontactmedewerkers, baliemedewerkers, vertegenwoordigers, binnendienstmedewerkers, ......

Aanpak

  • Door het inzetten van game based learning  methodologie zorgen we voor een integrale leerervaring waarin de verschillende elementen van het thema tegelijkertijd aan bod komen. (Dit in tegenstelling tot lineaire vormen van leren, waarbij steeds deelelementen worden gepresenteerd. Het nadeel van lineaire leerervaringen is dat ze in de praktijk vaak niet herkend worden of dat de toepassing te rigide is.)
  • Elke training start met het inventariseren van de individuele verwachtingen. In de training worden deze maximaal gekaderd binnen de algemene doelstellingen. Dit zorgt ervoor dat elke deelnemer met specifieke en individuele learnings naar huis gaat, direct toepasbaar in de eigen omgeving.
  • De Servicetrainer staat voor een zeer speelse en praktijk- en ervaringsgerichteaanpak. Learning by doing en learning by teaching zijn dan ook de dominante leervormen.
  • De combinatie van leren en fun zorgt positieve associatie met de leerdoelen waardoor het geleerde langer bijblijft.
  • De Servicetrainer is een ‘specialist’  in klantgerichtheid en leiderschapen kan dus terugvallen op jaren specifieke expertise en een veelvoud aan praktijkcases, uit het leven gegrepen.

 

Programma

1/2 dag